Mitul 6: Creatina te face sa retii apa in organism

Creatina este un aminoacid cu proprietati apreciate, in special de catre sportivii care urmaresc antrenamentele de intensitate mare. Aceasta substanta se gaseste in mod natural si in corp, insa se poate suplimenta si din alimente sau produse pentru sportivi cum ar fi creatina monohidrata.

Rolul creatinei este de a furniza combustibil tesuturilor musculare, pentru ca muschiul sa se poata contracta si relaxa. Aceasta substanta transporta apa in celulele musculare si faciliteaza astfel producerea proteinelor. Prin urmare, afirmatia de mai sus este partial adevarata, insa trebuie luata in considerare si cantitatea de apa retinuta in corp si utilitatea acesteia.

Pentru cei care doresc sa isi creasca masa musculara cat mai repede si se antreneaza la o intensitate ridicata, hidratarea tesutului muscular este o necesitate. O durata mai mare a sesiunii de antrenament care necesita si forta, este ajutata de creatina si de cantitatea insemnata de apa retinuta in aceste tesuturi.

A nu se confunda cu retentia de apa cauzata de un regim alimentar nesanatos, in care se consuma o cantitate mare de sare sau grasimi saturate. De asemenea, aceasta retentie nu trebuie confundata nici cu cea generata de bolile metabolice sau cele de rinichi. In aceste cazuri, organismul nu mai are capacitatea de a elimina apa in exces si a se detoxifia in mod eficient.

Prin intermediul consumului de creatina, organismul utilizeaza aceasta apa fara sa retina si toxinele. Totodata, nu produce o inflamatie inestetica a mainilor sau a picioarelor. In cazul retentiei de apa care apare in urma unor boli, acest surplus se va simti prin palparea picioarelor. Cand se apasa cu degetul aceasta zona, se va distinge o mica adancitura pentru cateva minute. In cazul celor care consuma creatina, acest efect nu va fi vizibil, ci se va observa cum volumul muschilor creste odata cu forta si eficienta antrenamentelor.

A se nota, totusi, ca muschii au nevoie de o cantitate limitata de creatina consumata prin suplimentare. De obicei se iau 20 de grame pe zi timp de o saptamana, iar apoi se face o pauza de aproximativ trei saptamani.

Trebuie luata in considerare si calitatea acestui produs. Creatina micronizata 100% se dilueaza complet in apa, prin agitarea recipientului in care a fost preparata.

Creatina are o multime de beneficii pentru sportivi:

– ajuta celulele musculare sa produca mai multa energie

– imbunatateste performanta antrenamentelor de intensitate mare

– faciliteaza recuperarea de dupa antrenament

– faciliteaza si grabeste cresterea musculara

– reduce oboseala si starea de epuizare

– imbunatateste functiile creierului

– nu are efecte negative si este usor de utilizat

Avantajele consumului de creatina sunt nenumarate, motiv pentru care in urma suplimentarii cu aceasta substanta, se pot observa efecte pozitive asupra performantei din sala de antrenament. Hidratarea celulelor musculare este, desigur, unul din beneficiile principale ale creatinei, insa e important de retinut ca retentia apei in organism nu este aceeasi cu cea provocata de un regim alimentar nesanatos sau de anumite boli.