Mitul 7: Nu trebuie sa mananci dupa un antrenament intens

Imediat dupa sala, corpul tau incearca sa faca fata efortului depus si simte nevoia unui plus de energie. Alimentatia de dupa antrenament, desi benefica, este de cele mai multe ori evitata.

Prima senzatie pe care o ai dupa ce ai terminat antrenamentul este cea de sete. Astfel, in ideea de a slabi mai repede, bei apa pana iti potolesti setea, sperand ca nevoia de a manca sa nu apara. In cele din urma, dupa ce ai petrecut un timp in sala de antrenament, ajungi sa te infometezi, renuntand la o gustare sau la felul tau preferat de mancare.

In aceste conditii, nici nu ai constientizat care sunt consecintele unei nutritii neadecvate. Daca repeti acest comportament, dupa o anumita perioada vei avea un apetit crescut, somnolenta, iti vei simti muschii slabiti si nu vei mai da acelasi randament.

Evident, atunci cand practici un sport care implica activitati solicitante, muschii tai isi consuma resursele. Orice vehicul are nevoie de un combustibil si trebuie realimentat pentru a putea fi utilizat din nou. Vorbim de acelasi lucru si in cazul muschilor, a caror rezerve de glicogen trebuie refacute si a caror fibre trebuie reabilitate. Sa nu uitam nici de rehidratarea lor, care este necesara.

Daca e sa vorbim de macronutrienti, dupa antrenament este ideal sa se consume atat proteine cat si carbohidrati.

Proteinele vor creste volumul muscular fara grasime, iar carbohidratii vor ajuta la refacerea rezervelor de glicogen. Glicogenul este derivat din glucoza si este forma sub care sunt depozitati carbohidratii in organism. Rolul principal al acestuia este de a furniza muschiului energie pentru a se putea contracta.

Alimentele si suplimentele pe care le puteti consuma dupa antrenament sunt urmatoarele:

– ovaz cu nuci si fructe uscate sau proaspete

– omleta cu legume

– carne (dupa preferinta) cu legume

– orez si leguminoase (naut, fasole, linte etc) care contin atat proteine cat si carbohidrati

– fructe proaspete si o budinca din chia (seminte de chia lasate la inmuiat in lapte sau apa cel putin o jumatate de ora)

– iaurt si cereale

De asemenea, se poate consuma o portie de shake proteic care sa contina si carbohidrati, glutamina, cat si alte suplimente post-workout. Insa e important sa nu neglijati nici mesele mai consistente, precum mancarea gatita sau alte alimente complexe. Cu toate acestea, mesele de dupa antrenament nu trebuie sa fie foarte grele pentru a nu crea discomfort.

Lipsa unei alimentatii adecvate dupa antrenament poate diminua si intarzia rezultatele pe care le urmaresti, asadar e necesar sa optezi pentru o nutritie echilibrata.