Mitul 8: Voi slabi mai repede daca fac sport pe stomacul gol

 

Din dorinta de a obtine rezultate rapide, de cele mai multe ori alegem sa ne antrenam pe stomacul gol. Exista o serie de studii care demonstreaza faptul ca, in acest fel, corpul nostru va folosi rezervele de grasime in locul nutrientilor din alimentele consumate. Mai precis, daca te antrenezi in timp ce esti infometat, in special practicand exercitii de tip cardio, vei arde cu 20% mai multa grasime decat aceia care au mancat inainte de antrenamente.

Totusi, argumentul cum ca sportul pe stomacul gol te ajuta sa slabesti mai repede este doar partial adevarat, daca luam in considerare si restul factorilor care influenteaza procesul de slabire.

In timpul antrenamentelor intense si de durata, corpul tau va folosi glicogenul sau carbohidratii consumati. Daca esti infometat insa, corpul tau va opta pentru depozitele de grasime. Acest truc te va ajuta sa ajungi la rezultatul dorit, dar pe termen lung va avea repercusiuni.

In primul rand, corpului tau nu-i va placea senzatia de foame. Odata ce va observa pierderea de grasime, metabolismul va deveni mai lent. Astfel, corpul va depozita o cantitate mai mare de grasime, tocmai pentru a compensa aceasta pierdere. Arzand atat de multa grasime, din urmatoarea masa pe care o vei consuma se vor face noi depozite care vor contrabalansa procesul de slabire.

Infometarea ar putea chiar sa conduca la consumul fibrelor musculare in timpul antrenamentelor, ca urmare a epuizarii rezervelor de glicogen. In acest fel, odata ce depozitele de glicogen vor fi folosite in intregime, se vor produce pierderi ale masei musculare.

Un alt minus este cresterea apetitului. E posibil sa fii foarte infometat dupa terminarea sesiunii de antrenament, daca nu ai luat in considerare o masa cu minimum 30 de minute inainte de a face sport. Mai mult, procesul de slabire depinde foarte mult si de ceea ce mananci. Astfel ca, o masa bogata in proteine si carbohidrati complecsi, dar saraca in zaharuri si grasimi saturate, va fi binevenita oricand. Este importata, totusi, si cantitatea acestei mese. Daca alegi sa consumi o cantitate insemnata de alimente inainte de antrenament, acest lucru iti poate ingreuna exercitiile. De altfel, o masa copioasa poate favoriza si predispozitia la balonare.

Daca iti doresti performanta si crestere musculara, nu vei avea forta si rezistenta necesara indeplinirii acestor obiective fara o nutritie adecvata. De asemenea, vei deveni irascibil si astfel nu vei putea fi motivat pentru a-ti depasi limitele in sala de antrenament.

Ideal ar fi sa incepi exercitiile fizice dupa cel putin o jumatate de ora de la ultima masa. Insa, e important si ce alimente consumi, deoarece acestea au un efect major in performantele pe care le vei obtine. Iata cateva exemple de mese care pot fi consumate inainte de antrenament:

– leguminoase: naut, fasole, mazare uscata, linte preparate ca o tocanita sau in salate

– carne la cuptor, pe gratar sau fiarta cu orez sau fasole verde, plus alte legume preferate gatite sau in salata

– branza de vaci cu paine integrala sau neagra si legume proaspete

– oua preparate ca omleta, fierte sau oua ochiuri impreuna cu legume si paine neagra sau integrala

– fulgi de ovaz cu iaurt si fructe

– batoane cu proteine si carbohidrati

Se recomanda o atentie deosebita in privinta fructelor. Acestea se consuma, de preferinta, cu o jumatate de ora inainte de masa pentru a evita balonarea.

Nu uita, o alimentatie echilibrata si practicarea regulata a unui sport te vor ajuta sa-ti indeplinesti obiectivele dorite.