Pre-workout: cum ne pregatim corect pentru antrenamente

Primul pas pentru un antrenament reusit este o pregatire riguroasa. Momentele in care te-ai simtit lipsit de energie sau nu ai reusit sa te antrenezi cat ti-ai propus nu se datoreaza doar oboselii acumulate, ci si altor factori, cum ar fi o alimentatie neadecvata.

Urmatoarele sfaturi te vor ajuta sa fii mai eficient pe parcursul antrenamentului:

– Nu neglija odihna! Somnul este esential pentru organismul uman si ajuta la procesul de recuperare dupa efortul fizic. Asadar, un sportiv are nevoie de aproximativ 7-8 ore de somn pentru a atinge cu succes performantele dorite. Daca dormi prea putin, risti aparitia unei senzatii de epuizare chiar inainte de a incepe antrenamentul propriu-zis.

– Alimenteaza-te corect! E important de retinut faptul ca sportul pe stomacul gol nu este recomandat pentru majoritatea persoanelor. Din cauza infometarii te vei simti lipsit de energie si nu vei avea rezistenta necesara pentru a-ti indeplini obiectivele propuse. Astfel, cu o ora inainte de antrenament, este indicat sa consumi alimente usor de digerat si bogate nutritiv, atat proteine, cat si carbohidrati. De exemplu, o banana impreuna cu un pahar de iaurt grecesc si o lingura de unt de arahide pot reduce rapid senzatia de foame. De asemenea, batoanele care contin proteine si carbohidrati sunt o optiune buna pentru persoanele foarte ocupate, care nu au timp sa isi prepare o masa inainte de antrenament. Fructele nu sunt nici ele de neglijat, mai ales atunci cand ai nevoie de o sursa sanatoasa de energie.

– Hidrateaza-te! Hidratarea pre-antrenament este necesara pentru ca te ajuta sa inlocuiesti apa pe care o vei elimina prin transpiratie. Cu toate acestea, inaintea inceperii antrenamentului este important sa consumi o cantitate potrivita de lichide, pentru a evita ingreunarea efectuarii exercitiilor fizice. Nu exista o anumita cantitate exacta de lichide recomandata, insa e important sa nu exagerezi. Astfel, cu o jumatate de ora inainte de antrenament, este ideal sa consumi un pahar de apa.

– Gaseste suplimentele care ti se potrivesc! Arginina, electrolitii, dar si mixurile de tip pre-workout te pot ajuta sa iti depasesti limitele sportive. Pentru incepatori, recomandam electrolitii si suplimentele care contin cofeina, iar pentru antrenamentele de durata si intensitate ridicata, sunt necesare mixurile care contin BCAA, Arginina, Beta Alanina sau Citrulina Malat. Toate aceste ingrediente favorizeaza dezvoltarea musculaturii, ofera forta si rezistenta. Cu ajutorul acestora, recuperarea de dupa antrenament va fi mult mai rapida si eficienta.

– Stretching. Efectuarea unor exercitii de stretching cu zece minute inainte de a incepe antrenamentul este esentiala, deoarece reduce riscul fisurarii tendoanelor si a fibrelor musculare. Aceste exercitii sunt necesare mai ales in cazul antrenamentelor solicitante, imbunatatind elasticitatea musculara.

Asadar, importanta pe care o acorzi antrenamentului in sine trebuie acordata si pregatirii acestuia, deoarece in acest fel, iti poti imbunatati performanta sportiva in mod considerabil.