Cele mai populare suplimente pentru culturisti

Cei mai multi dintre culturisti cunosc faptul ca, pentru a ajunge la performanta, cresterea musculara este esentiala. Totusi, acest obiectiv nu este tocmai usor de indeplinit, fiind nevoie de consecventa in sala de antrenament si de o alimentatie adecvata.

Antrenamentele cu greutati dedicate cresterii musculare sunt foarte solicitante si, executate in mod frecvent, pe parcursul unei perioade indelungate, pot provoca dureri musculare. Astfel, pentru a creste eficienta in timpul antrenamentelor si pentru a avea rezultate intr-un timp mai scurt, suplimentele nutritive iti pot fi de folos.

Mai jos, iti prezentam cele mai eficiente suplimente nutritive, care se adreseaza atat cresterii musculare, cat si mentinerii acesteia:

Creatina: este un aminoacid care se regaseste in mod natural in organismul uman. Ca supliment, este un produs foarte popular in randul culturistilor deoarece, consumat in cantitatile potrivite, are un numar important de beneficii, printre care:

– Cresterea masei musculare fara grasime

– Cresterea fortei

– Reducerea febrei musculare si a inflamatiei

– Facilitarea alimentarii cu sange a tesuturilor musculare in timpul antrenamentelor

– Performanta ridicata in timpul antrenamentelor intense

Beta-Alanina: un aminoacid neesential, care este, de asemenea, produs de organismul uman, cu rolul de a creste nivelul carnozinei in corp. Acesta actioneaza ca o substanta care incetineste producerea acidului lactic, rezultat in urma efortului fizic. Acidul lactic cauzeaza oboseala si scade performanta musculara. Astfel, se recomanda un consum regulat de Beta-Alanina inainte de antrenamentul sportiv. Acest supliment are urmatoarele proprietati:

– Scade nivelul de oboseala rezultat in urma antrenamentelor intense

– Iti da energie pentru a realiza antrenamente la o intensitate ridicata

– Creste forta

– Ajuta constructia musculara

– Eficientizeaza actiunea creatinei

Arginina: este un aminoacid pe care organismul nu il poate produce, insa poate fi asimilat din alimente precum: carnea de curcan, pui, porc, oleaginoasele si leguminoasele (naut, linte). Totusi, acest aminoacid este mai usor de obtinut sub forma de supliment alimentar si actioneaza in felul urmator:

– Faciliteaza sinteza proteinelor, care vor produce hormonii de crestere

– Dilata vasele de sange si permite, astfel, oxigenarea muschilor in timpul antrenamentului si hranirea acestora cu nutrienti. In acest fel, se va evita febra musculara si deteriorarea muschilor

– Reduce oboseala

Proteina din zer este o sursa excelenta de proteine si contine toti cei 9 aminoacizi esentiali. Este disponibila intr-o gama variata de suplimente, si este recomandata deoarece:

– Se digera si se absoarbe mult mai rapid decat alte tipuri de proteine

– Creste masa musculara

– Controleaza apetitul

– Contine mai multa leucina decat alte tipuri de proteine

Aminoacizii BCAA: au in compozitie 3 amionoacizi esentiali, si anume leucina, valina si izoleucina, fiind considerat unul dintre cele mai eficiente suplimente care stimuleaza cresterea musculara. Principalele beneficii ale aminoacizilor BCCA sunt:

– Facilitarea sintezei proteinelor

– Protejarea tesuturilor musculare in timpul antrenamentelor

– Scaderea febrei musculare

– Cresterea andurantei

Cafeina: aceasta nu iti va imbunatati doar functiile cognitive, ci te va motiva atunci cand vei avea nevoie de un plus de energie pentru antrenamentul sportiv. Suplimentele care contin cafeina au urmatoarele beneficii:

– Reduc senzatia de epuizare

– Cresc anduranta

– Sporesc concentrarea

Cu toate ca un antrenament intens si o dieta variata nu pot fi inlocuite de suplimentele nutritive, combinarea acestora este esentiala pentru atingerea obiectivelor de catre orice culturist si te vor ajuta sa-ti depasesti propriile limite.