Cele mai populare suplimente pentru ciclisti

Indiferent ca practici ciclismul in sala de antrenament sau in aer liber, acest sport necesita anduranta, forta, echilibru, sincronizare si dedicare. Deoarece prin intermediul acestui sport se consuma un nivel ridicat de energie, suplimentele pentru sportivi pot completa necesarul de nutrienti pentru ca organismul sa functioneze intr-un mod optim.

Pentru a-ti atinge obiectivele sportive, este necesar sa acorzi o atentie sporita antrenamentului si alimentatiei; iar combinarea acestora cu consumul de suplimente nutritive poate spori performanta sportiva.

Urmatoarele suplimente sunt recomandate celor care practica ciclismul:

1. Multivitaminele: Aceste suplimente sunt necesare persoanelor care se antreneaza in mod regulat. Multivitaminele sunt adesea neglijate din teama de a nu lua in greutate, cu toate ca aceasta informatie este una eronata.

Prin intermediul transpiratiei, organismul uman pierde multe vitamine si minerale, pot aparea carente, stari de oboseala si diferite alte disfunctionalitati. Multivitaminele pot completa necesarul tau zilnic de energie, pentru o buna functionare a organismului.

2. Proteinele din zer: Acest tip de proteine este recomandat ciclistilor datorita continutului mare de aminoacizi. Absorbtia rapida promisa de acest supliment va favoriza recuperarea imediata dupa antrenamentul sportiv, cresterea masei musculare fara grasime si refacerea tesutului muscular.

3. Cafeina: Desi avem la indemana cafeaua si ceaiul verde, extractele incapsulate sunt mult mai concentrate si usor de consumat inainte de antrenament. Datorita dozei de energiei pe care o ofera, suplimentele pe baza de cafeina pot ajuta la prelungirea duratei antrenamentului si la cresterea rezistentei.

4. Citrulina Malat: Este un aminoacid neesential care se gaseste in multe mixuri de tip pre-workout. Leguminoasele si pepenele rosu sunt vegetale care contin citrulina in stare naturala, insa nu o cantitate suficienta. Aceasta substanta creste nivelul energiei in timpul antrenamentului si impiedica depunerea grasimilor pe artere.

5. Glutamina: Este un aminoacid care se gaseste in stare naturala in muschi si este folosit de catre organism atat in sinteza proteinelor, cat si in producerea contractiei. Glutamina este principalul aminoacid care transporta nitrogenul in muschi. In timpul antrenamentelor, nivelul glutaminei scade drastic si reduce, in acelasi timp, volumul muschilor si a energiei, iar refacerea dupa antrenament va fi mai dificila. De aceea, se recomanda consumul de glutamina, in special dupa efortul fizic, pentru a reface rezervele de energie si a facilita recuperarea.

6. Electrolitii: Aceasta substanta se regaseste in organism sub diferite forme: clor, potasiu, magneziu, fosfati, calciu si sodiu. Fluidele, precum urina si sangele, sunt bogate in electroliti. Aceste substante au rolul de a mentine corpul hidratat, a echilibra aciditatea sangelui si a determina functionarea normala a muschilor. Prin transpiratie, se pierde o cantitate ridicata din electroliti, ceea ce ar putea cauza un dezechilibru. Astfel, indiferent ca ii consumi inainte sau dupa antrenament, electrolitii nu ar trebui sa lipseasca din dieta niciunui ciclist.

Atunci cand practici ciclismul, care e un sport de anduranta, ai nevoie de un nivel crescut de energie pentru a-ti atinge obiectivele dorite. Suplimentele nutritive sunt cele care fac diferenta, in cele mai multe dintre cazuri, si te vor ajuta sa-ti depasesti limitele sportive.